[۱] تفسیر برهان، ج ۱، ص ۴۱٫
[۲] تفسیر المجمع البیان، ج ۱، ص ۱۴ و ۱۵٫
[۳] تفسیر نمونه، ج ۲۷، ص ۴۲۹٫
[۴] مجمع البیان، ج ۱، ص ۶۹۳٫
[۵] ثوابت الاعمال، ص ۱۳۳٫
[۶] تفسیر نمونه، ج ۲۷، ص ۴۵۴٫
[۷] اقتباس از سؤال شماره ۸۷۲ (سایت اسلام کوئست: ۱۰۲۱).
[۸] – لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ:”
[۹] – مزمل ،۴ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا
[۱۰]-نحل،۹۸، فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ
[۱۱]- تفسیر نمونه، ج۱۱، ص:۴۰۱ و۴۰۲
[۱۲]- مستدرکالوسائل ج : ۴ ص : ۲۶۵- ۴، الشَّیْخُ أَبُو الْفُتُوحِ الرَّازِیُّ فِی تَفْسِیرِهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍقَالَ أَوَّلُ آیَةٍ نَزَلَتْ أَوْ أَوَّلُ مَا قَالَهُ جَبْرَئِیلُ لِرَسُولِ اللَّهِ ص فِی أَمْرِ الْقُرْآنِ أَنْ قَالَ لَهُ یَا مُحَمَّدُ قُلْ أَسْتَعِیذُ بِالسَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ ثُمَّ قَالَ قُلْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ
[۱۳] . اقتباس به سؤال شماره ۱۵۶۵ (سایت اسلام کوئست: ۱۵۷۹).
[۱۴] امام خمینی ، توضیح المسائل (المحشی)، ج۱،ص۲۱۵ .
[۱۵] همان، ج۱، ص۲۶۹٫
[۱۶] همان، ج۱، ص ۱۸۵، م۳۱۶٫
[۱۷] با استفاده از نرم افزار پرسمان
[۱۸] . اقتباس از سؤال شماره ۲۷۹۷ (سایت اسلام کوئست: ۳۰۹۴).
[۱۹] . توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج۱، ص۱۸۶٫
[۲۰] . همان، ص ۱۸۷٫
[۲۱] . همان، ص۲۱۴٫
[۲۲] . همان، ص ۱۸۸٫
[۲۳] . اقتباس از سؤال شماره ۳۶۳۵ (سایت اسلام کوئست: ۴۳۱۹).
[۲۴] طباطبایی، سید محمدحسین، آموزش دین، جمع آوری، تلفیق و تنظیم آیت اللهی، سید مهدی، ص ۱۳۳، دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیه قم، چاپ چهارم، ۱۳۸۵ شمسی.
[۲۵] . سجده، ۱۰ و ۱۱٫
[۲۶] . گردآوری و ترجمه، پاینده، ابوالقاسم، نهج الفصاحة ، حدیث ۲۶۴۵، سازمان چاپ و انتشارات جاویدان.
[۲۷] . شیخ مفید، ارشاد، ص ۲۲۹، ترجمه محمد باقر ساعدی خراسانی، انتشارات اسلامیه.
[۲۸] . یزدی، شیخ حسن بن علی، انوار الهدایة، ص ۱۱۵، چاپخانه نعمان، نجف.
[۲۹] . محجة البیضاء، ج ۸، ص ۲۹۲٫
[۳۰] . مجلسی، محمدباقر ، بحار الأنوار، ج ۸۲، ص ۱۶۹، از منشورات چاپخانه اسلامیه، تهران.
[۳۱] . اقتباس از سؤال شماره ۳۷۹۲ (سایت اسلام کوئست: ۳۷۹۲).
[۳۲] گنابادى سلطان محمد، تفسیر بیان السعادة فى مقامات العبادة، ج۳ ص۲۶۴، چاپ دوم، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، بیروت، ۱۴۰۸ ق.
[۳۳] محدث نورى، مستدرک الوسائل، ج ۴،ص ۲۶۸، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، قم، ۱۴۰۸ ق.
[۳۴] کلینی، یعقوب، الکافی، ج۲، ص ۶۱۳ ، چاپ چهارم، دار الکتب الإسلامیة، تهران، ۱۳۶۵ ش؛ مازندرانى، ابن شهرآشوب، مناقب آل أبی طالب (ع)، ج ، ص ، مؤسسه انتشارات علامه، قم، ۱۳۷۹ ق؛ شیخ حر عاملى، وسائل الشیعة، ج ، ص ، مؤسسه آل البیت علیهمالسلام، قم، ۱۴۰۹ ق؛ على بن عیسى إربلى، کشف الغمة، ج ص ، چاپ مکتبة بنى هاشمى تبریز، ۱۳۸۱ ق؛ شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج ص ، انتشارات جامعه مدرسین قم، ۱۴۱۳ ق.
[۳۵] اقتباس از سؤال شماره ۴۹۷۴ (سایت اسلام کوئست: ۵۵۴۱).
[۳۶] . اعراف،۲۰۴، وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ.
[۳۷] . تفسیر برهان، ج ۲، ص ۵۷، یجب الانصات للقرآن فى الصلاة و فى غیرها و اذا قرء عندک القرآن وجب علیک الانصات و الاستماع.
[۳۸] . تفسیر برهان، ج ۲، ص ۵۶٫
[۳۹] . تفسیر نمونه، ج ۷، ص ۷۱٫
[۴۰] . توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۱، ص ۲۱۴، م ۳۵۶٫
.[۴۱] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۱، ص ۲۷۰، م ۴۷۷٫
[۴۲] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۱، ص ۵۹۲، م ۱۰۹۳٫
[۴۳] همان ، آیات عظام شبیری زنجانی و مکارم شیرازی.
[۴۴] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۱، ص ۵۹۵، م ۱۰۹۷٫
[۴۵] همان، م ۱۰۹۹٫
[۴۶] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۱، ص ۵۹۳، م ۱۰۹۶، اگر آیه سجده را از کسى که قصد خواندن قرآن ندارد، بشنود، یا از مثل گرامافون آیه سجده را بشنود لازم نیست سجده نماید ، ولى اگر از آلتى که صداى خود انسان را مىرساند بشنود واجب است سجده کند.
[۴۷] . توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ۲، ص ۶۲۳٫
[۴۸] . همان، ص ۶۲۴٫
[۴۹] . همان، ص ۶۲۸٫
[۵۰]. توضیح المسائل، ج ۱، ص ۹۳، م ۱۳۹٫
[۵۱]. نجاة العباد (للإمام الخمینی)، ص ۳۰۳٫
[۵۲]. توضیح المسائل آیت الله بهجت، م ۱۴۰٫
[۵۳]. همان.
[۵۴]. توضیح المسائل آیت الله صافی، م ۱۴۰٫
[۵۵]. توضیح المسائل آیت الله وحید، م ۱۴۰٫
[۵۶]. همان.
[۵۷]. همان.
[۵۸] مقام معظم رهبری ،أجوبة الاستفتاءات فارسی، ص ۳۱، مسأله ۱۶۵٫
|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :